Waar te beginnen ????? - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu Waar te beginnen ????? - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu

Waar te beginnen ?????

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 Juni 2005 | Italië, Rome

Ey!!
Waaaahhhh!!! Waar te beginnen na 2 maanden niet geschreven te hebben ????????
Uhm...nou om te beginnen: het gaat erg goed met me!!! geen verdere ongelukken met fiets, erg belangrijk!! Inmiddels ben ik wel al aan mn 4e fiets toe. Eerste was dus kapot na dat ongelukje, 2e gestolen; had 2!!! mega sloten, maar hij is gewoon op klaarlichte (zon)dag gestolen, bij fiets nummer 3(die Stefanie me heeft achtergelaten) werkten de remmen opeens niet meer, dus dat bracht me bij fiets nummer 4! Deze heb ik geruild voor fiets zonder remmen en nu rijdt Jose heel gevaarlijk rond (wat ie overingens toch al deed omdat ie altijd zonder bril op de fiets zit en dan dus echt helemaal, na ja bijna, nix ziet). Houd mn hart vast (nanet, netto, jano: kennen jullie die uitdrukking?) als ik hem zie fietsen!
tot zover de fietsen...

Ik geloof niet dat het me gaat lukken deze 2 mnaanden een soort van samen te vatten op deze pagina. Daarvoor is er te veel gebeurt en ik zou mn verhaal dan ook zeker te kort doen! Maar om jullie toch nog enigszins een beeld te geven van waar ik me mee heb bezighouden zal ik jullie wat hoogte punten geven

begin mei:
mijn lieve vriendinnetjes netty, nanet en jano komen op bezoek...
aangezien ze naar Milano vlogen, ben ik daar ook heen gegaan, zodat we eerst een paar daagjes Milano konden bezichtigen. Naja in eerste instantie wilde we maar 1 nacht blijven, maar doordat Jano zich heeft laten bestelen :) werd dit met 1 nacht verlengd.
Lekker rondgewandeld in Milaan en middag in een heel mooi park gezeten!! Sliepen in leuk hostel, waar wc maar een klein beetje heel erg ranzig was :) en meisje midden in de nacht onze kamer binnen komt om vervolgens heel de nacht door haar neus erg luidruchtig te snuiten!
In padova met zn 4tje in mn kamerTJE geslapen. Was erg fijn om ze hier te hebben en Padova te laten zien!!

12 mei:
eerste examen: promozione d'immagine! had echt geen idee wat ik ervan moest verwachten en had me dan ook goed voorbereid (beter dan dat ik in NL zou doen...). Het examen zelf was een grote chaos. Ik geloof dat we daar met 100 studenten in de zaal zaten. Geen enkele surveillant, terwijl er op de HEBO minstens 4 bejaarden rond zouden lopen. De enige surveillant was de leraar zelf en die liep tijdens het examen gewoon weg om 'even' een sigaretje te roken. Iedereen zat met elkaar te praten, boeken erbij en ook aan ons was het toegestaan een rookpauze in te lassen.
Heb het tentamen overingens gehaald! Jeeh eerste punten binnen. Ook het tentamen van de cursus italiaans is goed gegaan!

Maand mei is echt de 'bezoek'-maand geweest. 17 mei zijn mijn paps en mams en Noor (hond) met de camper in Padova aangekomen. Eerste wat mn moeder zei: 'je hebt een neuspiercing!!' (das ook nog een nieuwtje voor de meesten van julie geloof ik...). Ze hebben lekker wild gecampeerd in Padova voor een paar dagen en waren hier ook met mij verjaardag (18 mei!!). En net als thuis begon deze dag met een ontbijtje (niet op bed deze keer) en kado-tjes :) Helaas was het echt heel slecht weer deze dag, maar uiteindelijk hebben we s'avonds nog wel lekker op een terrasje wat gegeten. En jawel: ook pa aan de Spritz!!
Verder mn verjaardag in de PIAZZA met vriendjes en SPRITZ gevierd en daarna gedanst in de Fishmarket!
Volgende dag vroeg op om met paps, mams en noor naar Venetie te gaan...

Verder nog Ines (portugees vriendinnetje, heeft Erasmus in Den Haag gedaan) en Natsuko op visite gehad! Samen met Natsuko nog een klein reisje gemaakt vorige week. Eerst 2 dagen naar Trieste en daarna 3 dagen in Ljubljana. Ljubljana vond ik echt een gewelige stad!! Heel gezellig! Onwijs schoon, vriendelijke mensen (tenminste niet zo opgefokt als al veel italianen). De jeugsherberg waarin we sliepen was een voormalige gevangenis. Helemaal vrolijk geschilderd (rood, oranje, geel), maar met de tralies nog voor de ramen.

Nog een hoogtepunt: bootfeest Venezia!! Stel je voor: 150 erasmus studenten op een boot met muziek, sangria, wijn en eten een hele middag en avond varend door Venezia. Dit was zeker weten een van de leukste feesten die ik ooit heb meegemaakt!! het had gewoon iets onwerkelijks: wij dansend op de boot in venezia! het was heel mooi om de reacties van alle toeristen te zien en af en toe zag je ze op andere bootjes en op de 'wal' ook meedansen. We hebben 2 'culturele' stops gemaakt: Murano & Burano, 2 eilandjes van Venezie. Ben helemaal verliefd geworden op Burano, waar elk huisje een ander kleurtje heeft. Dit was gedaan zodat de vissersmannen, die terugkwamen van de zee, al van ver hun huis en vrouw zouden kunnen herkennen.
De zon ging net onder en dat licht gaf net dat beetje extra, waardoor Burano er heel sprookjesachtig uitzag!

lieve mensen, ik ga het hier even bij laten...moet studeren :) Nog 2 tentamens te gaan!!!

Aah en mn terugkomst gaat ergens in juli zijn...maar kan me er nog niet toe zetten een ticket te kopen...

Take care
baci ils

  • 17 Juni 2005 - 09:48

    Okke:

    begon me al zorgen te maken, maar je was gewoon te druk met leuke dingen:-) Geniet nog de laatste weken en we zien elkaar wel weer ergens in Ned. als we terug zijn! Groetjes uit Siberie, vanaf de zoete zee, het Baikal meer!

  • 17 Juni 2005 - 09:50

    Okkie:

    het is hier trouwens 18:48. ,snap er helemaal niks van..

  • 18 Juni 2005 - 13:36

    Sienke:

    heej ils!
    je hebt het gewoon te druk en te erg naar je zin om te schrijven!
    maarre leuk dat je meegaat naar lowlands, dat wordt gezellig&leuk! ik heb er zin in!

  • 20 Juni 2005 - 14:39

    Jut:

    Hai lieve Illie,

    Wat leuk om weer eens over je te lezen! Weet je al ongeveer when je terug komt!? Blijf je net langer in Italie.?
    Ben erg benieuwd, nou mail me snel eens.
    Liefs Jessica

  • 04 Juli 2005 - 13:06

    Jessie:

    Hey Illiepillie! ;-)

    was superrr man om je tegen te komen in Barcelona! Mijn weekendje was daar veeeeeels te kort, helaas. Anyway had je me al aangemeld op je site?
    Nou we keep in touch he!?
    when you're back gaan we snel eens los in N&W! :-) HAHA.....
    Ps. zonder "mannen"...;-)

    xxxx
    Jessie

  • 08 Juli 2005 - 05:40

    Jos:

    Chiao,

    Waar Donald Duck iedere week een (nieuw) avontuur beleeft, daar zit jij op gemiddeld één per dag als ik dit zo lees. Stel hewt kopen van de ticker maar even uit, je hebt nog zoveel te doen in Italie.

    We zijn hier hard bezig de voorbereiingen aan het treffen voor de vakantie. nog 14 dagen en dan gaan wij ook het luchtruim kiezen (voor Frank de eerste keer).
    Hebben er zin in. Houdt wel in dat we de piercing pas kunnen bewonderen eind augustus. Weetje waarom vrouwen en neuspiercing hebben: kan je de keting aan vastmaken in de keuken :>).

    Groetjes en tot ....

  • 22 Juli 2005 - 14:58

    Nel En Frank:

    Hey ils,

    Prettige terugreis maandag wij zijn druk aan het pakken en het is bijna zover.
    Je ouders halen ons weer op, dus dat is gezellig.
    Succes verder en tot ergens in augustus.

    Groetjes, Nel en frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Ilse

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 44752

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 23 December 2015

Pizza en gado gado

17 Januari 2011 - 23 April 2011

Colombia en Midden-Amerika

28 November 2009 - 25 Februari 2010

Zuid-Amerika

01 Februari 2005 - 31 Juli 2005

Uitwisseling Padova

Landen bezocht: