In giro senza stampelle !! - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu In giro senza stampelle !! - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu

In giro senza stampelle !!

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 April 2005 | Italië, Rome

Buonasera!

Ben vandaag erg blij (meer dan anders:): Ten eerste de zon schijnt(het weer was dit weekend nl. vergelijkbaar met herfst in Ned.) EN: ik hoef niet meer met die vervelende krukken te lopen!!! De 'fisioterapia' gaat nog wel een paar dagen door, maar dat vind ik niet eens zo heel verevelend. Het is vooral erg gezellig en daarnaast train ik lekker mn beentjes (zodat ik komend weekend lekker veel kan wandelen in Milano met Nanetje, Jano en Netto :).

Weekoverzichtje van leventje in Padova:
Nuovo Papa..dat was weer een hele happening. En iedereen leek in een klap vergeten te zijn dat Paus Johannes Paulus nog geen week geleden was begraven. Zat in mn kamer te studeren(jaja!!) toen Chiara (een van mn huisgenootjes) riep: Witte rook!!! Iedereen onmiddelijk voor de tv en er werd flink op los gediscussieerd: 'als het maar niet die Duitser is'. Maar helaas voor hen is het dus wel Ratzinger geworden. Hij is niet zo heel populair onder de jongeren hier (in tegen stelling tot de vorige), ze vinden hem allemaal veel te conservatief.
Woensdag na de 'Spritz' naar Fishmarket (wat dus niet daadwerkelijk een vismarkt is maar een discotheek). Elke woensdag is het erasmus-avond hier. Lekker gedanst, deze keer nog met 1 kruk. Voelt erg raar om met krukken te dansen, maar ja stil staan als iedereen om je heen staat te dansen is ook weer zo saai. Voordeel is dat iedereen meestal wel aan de kant gaat!
Verder een 'rustig' weekje gehad met veel 'routine'. Elke ochtend 'fisioterapia'. Daarna lunchen in 'mensa' of thuis. Lunch bestaat meestal uit pasta, maar het rare is dat het me nog helemaal niet gaat vervelen. S'middags naar de les/taalcursus...s'avonds voor een spritz, eten met vrienden en af en toe dansen (met krukken :)

Afgelopen zaterdag waren we uitgenodigd voor een 'pranzo pugliese', wat dus wil zeggen: lunch uit de regio Puglia (is hak van italia). Een paar italiaanse vriendinnen komen daar vandaan en hadden de lunch klaargemaakt. Natuurlijk was het 'weer' pasta, maar deze keer een hele aparte vorm met een soort van broccoli en saus. Daarnaast nog lekker geroosterd brood met vanalles erop. En wijn! Erg lekker allemaal.

Zondag met Noemie, Griet en Stefanie naar 'Bassano del Grappa' geweest. Zoals de naam al zegt komt hier dus de Grappa vandaan. Er is hier een Grappa museum en overal wordt grappa verkocht. Verder is het een heel mooi italiaans dorpje, mooie straatjes en gezellige pleintjes! Beetje jammer was alleen dat we aan het einde van de dag een lichtelijk bevroren waren. Het regende heel de dag en het was gewoon echt koud. Dit mooie dorpje ligt namelijk wat noordelijker dan Padova, zo ongeveer in de bergen...Ondanks de regen hadden we toch nog een aardige 'giro' gemaakt, maar het gevolg hiervan was dat we een beetje nat waren geworden. Bij thuiskomst een warm bad genomen, om vervolgens door de regen (pff) naar Banale te gaan. Er was hier zondagavond een Festa Francese. Het enige wat we hiervan hebben gemerkt is, dat ze deze keer 3(!!!) fransje liedjes draaiden en er een franse vlag hing. Elke zondag word een ander land vertegenwoordingd, maar uiteindelijk is elke zondagavond zo min of meer hetzelfde..Was ook weer erg gezellig!

25 Aprile (gister) was Festa della Liberazione (bevrijdingsdag dus). Heb ik niet zo heel veel van gemerkt hier, behalve dan dat ik geen les had. Wat wel opviel toen we in de het centrum van Padova waren, was dat iedereen super netjes gekleed was. Netjes in pak (including zonnebril) en dames met nette broeken/ rokjes en een jasje. Viel een beetje uit de toom in mn spijkerbroek had ik het idee :)

Ik ga lekker van de zon genieten ... mmm

Het is heel fijn hier!!!!

A presto!! BACI ILS

  • 27 April 2005 - 09:32

    Netje:

    Ha ils! Zet die spritz maar vast koud, dat willen wij ook wel eens proberen! Ik zie je gewoon zaterdag al, bizar idee heh? Heb er echt zin in!
    Kus nanet

  • 27 April 2005 - 13:08

    Caterina:

    Lieve Ils, ben blj om te horen dat het fiasco met de krukken voorbij is en dat je weer volop kan genieten. Leuk dat je veel vrienden hebt gemaakt zodat je heerlijk kan rondreizen. Oh, en over de pasta, ik kan je vertellen na 19 jaar verveelt het me nog steeds niet.. Nou, mijn leventje in Engeland verloopt ook nog steeds prima. Ik moet bekennen dat het nog steeds als vakantie aanvoelt i.p.v. exchange (als de HEBO dat maar niet hoort, haha). Binnenkort zal dat wel ophouden, want dan beginnen de examens. Bij jou ook?

    De paus te conservatief??? Wat was die ander? Lieverd, geniet van het lekkere weer en je leven zonder je krukken. Ik zit me net te bendenken dat het einde van onze exchange al weer in zicht is. Wat gaat de tijd snel.Enige voordeel is dat we dan met z'n allen kunnen afspreken en verhalen uitwisselen. Ik mail je snel weer. Knuffel van mij.
    xxx Cat

  • 28 April 2005 - 17:33

    Michel:

    Ciao bella! Van je krukken af eindelijk? Mooi zo! Is het weer bij jullie al zomers? Hier inmiddels 27 graden.. Afgelopen weekend naar de GP formule 1 van san Marino geweest, erg gaaf! Komend weekend komt mijn vriendin met haar zus, daarna mijn familie, dus ik krijg het druk haha. Daarna ga ik misschien een weekend naar Valencia, Spanje... Als ik naar Padova kom laat ik het je weten!!

  • 18 Mei 2005 - 18:19

    Spelberg49:

    ik wil je even hartelijk feliciteren met je verjaardag vandaag 18 mei en ik hoop dat het weer wat beter met je gaat,
    liefs en groetjes Lauk Spelberg

  • 19 Mei 2005 - 14:13

    Suus:

    Oops, zie ik ineens in de reactie hierboven dat je gisteren jarig was...!
    Dusse, buon compleanno als ik het me goed herinner, en op zn zweeds grattis pa fodelsedagen (met op sommige letters puntjes of rondjes, whatever :))

    Liefs en tot snel, Suus

  • 19 Mei 2005 - 19:26

    Tante Ans Ome Dick:

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog een fijne tijd toegewenst van ons hartelijke groeten uit Meerkerk.

  • 20 Mei 2005 - 00:04

    Aar:

    GEFELICITEERDDDDDD Ilsss!!! 21 toch, wow, wat een mooie leeftijd! heel veel plezier nog daro, mag het maar steeds warmer worden!
    Wanneer ga je trouwens weer een nieuw berichtje plaatsen??

    xx aar

  • 27 Mei 2005 - 02:40

    Maryse:

    Oh,natuurlijk ook gefeliciteerd van mij!enneh dat vakantiegevoel van Catarina herken ik,al heb ik ook inmiddels al 2 weken ech vakantie!Vermaak je!kus!

  • 02 Juni 2005 - 06:49

    Jos:

    Ha wereldburger.
    Dank voor je kaartjes. Je zal wel een drukke en gezellige tijd achter de rug hebben. Hopen binnenkort de Camper ervaringen. Kunnen we goed gebruiken als we op berenjacht zijn in Canada.
    Groetjes et Au Revoir.
    Votre Amice a Bruxelles.

  • 06 Juni 2005 - 06:30

    Alet:

    He Ilse, Hoe staat het ermee? Zit onze uitwisseling er al weer bijna op, bleh! Dat is toch Jammer. Al die feestjes en alle pasta, heerlijk toch. Geniet nog even. Wanneer ben jij eigenlijk weer in NL?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Ilse

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 44793

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 23 December 2015

Pizza en gado gado

17 Januari 2011 - 23 April 2011

Colombia en Midden-Amerika

28 November 2009 - 25 Februari 2010

Zuid-Amerika

01 Februari 2005 - 31 Juli 2005

Uitwisseling Padova

Landen bezocht: