Fiets kapot :( - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu Fiets kapot :( - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu

Fiets kapot :(

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 Maart 2005 | Italië, Rome

Laat ik beginnen met iets over mn lessen te schrijven (ben tenslotte voor de studie in padova ;). De eerste de dagen les waren behoorlijk lastig, na een paar dagen ging dat italiaans toch wel wennen en had ik aan het eind van de les een redelijk beeld van wat de boodschap was, is toch wel erg fijn!
Mn leraren zijn echt aparte typetjes. Heb een verstrooide professor die 2 uur achtereen in zn microfoon loopt te brabbelen. Daarnaast 1 HELE gladde italiaan, compleet met staartje(strak achterover), pak en bordeelsluipers. En de derde is heel erg vergelijkbaar met Kandou (ja Cat, nu ben je vast erg jaloers;), voor degenen die Kandou niet kennen, wat natuurlijk een erg gemis is, dit is een van onze leraren die vooral erg op de vrouwelijke studenten gesteld is.
Heb in de colleges ook al leuke mensen ontmoet. Na de les is het vaak naar de Mensa, waar je heel goedkoop en lekker kunt eten!!

Ook nog een klein ongelukje gehad hier. Vorige week zaterdagavond hadden we het plan te gaan dansen. We hadden eerst lekker spaans gegeten (Noemie, spaans meisje, had voor ons gekookt,mmmm) en waren daarna op weg gegaan naar het centrum. Helaas kwam er toen een auto vrij snel de parkeergarage uitrijden...hij had mij niet gezien (uhm...had geen licht :( en ik kon niet meer uitwijken met mn fiets,dus dat was boem...was in de eerste plaats vooral geschrokken. Maar voelde later ook dat mn knie pijn deed, kon alles gewoon bewegen, dus dacht dat het niet meer dan een blauw plek zou worden. Volgende dag was mn knie ongeveer 2 keer zo dik (very charming) en ging het lopen niet echt gemakkelijk. We zouden deze dag naar Verona gaan, maar dat ging dus niet door. Mn viendjes hier hebben me heel de dag gezelschap gehouden, was wel heel lief! Films gekeken en pizza gegeten!
Mn knie bleef maar dik, dus ben uiteindelijk met 2 huisgenoten naar de eerste hulp gegaan. Daar ging een dokter met een spuit het vocht uit mn knie halen, hier zat bloed bij en dat wil zeggen dat er iets een beetje kapot is (nix ernstigs), dus er moet een foto gemaakt worden. Maar met die fijne bureaucratie hier in italie moet je eerst van alles regelen voordat je dat kunt doen...dus dat zal volgende week gebeuren. Tot die tijd moet ik dus rust houden (mag wel lopen,maar niet te veel....), dus zit af en toe wel een beetje te balen...
Helaas is mn mooie gele fietsje ook kapot,er zit een gigantische slag in...dus dat word een nieuwe (gestolen) fiets kopen voor 10 euri in t park....wordt vervolgd!!

Nog wat leuke 'hoogtepunten': Heb pizza met nutella gegeten(dat is zooo lekker!!!) Afgelopen maandag was er karaoke voor erasmusers, heb zelf natuurlijk niet gezongen :) Javi wel en hij had zelfs de eerste prijs gewonnen(een dvd-speler!!) Voordat ik gevallen was lekker salsa gedanst! Verder veel gegeten etc. met vriendinnen hier, we koken vaak samen, wat erg gezellig is! Afgelopen dinsdag was het Festa delle Donne, deze avond hadden we een (vrouwen)feestje bij ons thuis,lekker gegeten en gedronken...

Ik ga weer naar huis lopen (strompelen :)! Fijn weekend aan iedereen! En tot de volgende keer...BACI Ils

  • 13 Maart 2005 - 11:55

    Nanette:

    ha die Ils,
    Gaat het al wat beter met je knie?? goh ik had hem ook wel willen doorprikken, met al dat vocht eruit mmmmmm!
    Net, jano en ik komen naar je toe dit voorjaar!! Ik heb er al zin an! veel plezier nog en doe een beetje voorzichtiger
    kus, nanet

  • 14 Maart 2005 - 05:44

    Jos:

    Wat moet je ook als buitenlander op een fiets in het buitenland. Kan het weten ben zelf een gevaar op de weg in BRX! Geeft niet, zodra de belgen zien dat het een 'ollander is gaan ze aan de kant. Wel oppassen met de Italiaanse dokter, een oud gezegde zegt: Italiaanse dokter maken stinkende wonden (of zoiets). Gelukkig gaat de temp hier ook weer een beethje omhoog. Nog even de terrasjes zijn weer ruimschoots aanwezig, en kunnen we weer een goede pint pakken.
    Awel sulle, tabeé en groet, Jos.

  • 14 Maart 2005 - 08:16

    Jessie:

    Hey lieve Illie..

    Wat super om te lezen dat je het naar je zin hebt!Ik heb je eindelijk gemaild! Dus lees maar snel! XXX

  • 14 Maart 2005 - 09:44

    Cat:

    TRUT!!! Echt de laatste persoon waar ik aan zou denken op exchange is Kandou! Veel plezier met de Italiaanse versie ervan. Zal wel nog erger zijn. Maar bedankt dat je even aan me dacht, gesus. Ik hoop dat alles goed gaat met je knie. Nou, zo te horen loopt alles goed met je Italiaanse leventje en kan je je pindakaas even vergeten. Ik heb net mijn examenrooster ontvangen en tot mijn grote verbazing mag ik een examen maken op zaterdag. Als ik iets leuk vind... Vrijdag krijg ik vakantie. Zaterdag 26 maart vlieg ik naar Edinburgh. Ben benieuwd. Lieverd, ik mail je snel. Oh, en nog bedankt voor je lieve woordjes, haha.
    xxx Cat

  • 21 Maart 2005 - 11:01

    Okke:

    Arme meid, laat gauw even weten of we ons echt zorgen moeten maken:-) Succes, X

  • 21 Maart 2005 - 11:03

    Okke:

    Arme meid, laat gauw even weten of we ons echt zorgen moeten maken:-) Succes, X

  • 28 Maart 2005 - 00:57

    Aletje:

    he he hoop dat je knietje het weer doet inmiddels. Maak je wel foto's van die leraren, vooral die gladde, dat is lachuh. Heb hier lol met Ariane.
    xxx

  • 04 April 2005 - 18:22

    Diana:

    Hejsan Ilse,
    Hahaha, Cat en Kandou.. Die reactie van Cat, daar doe je het om natuurlijk.. Super.. Hahaha.. Sterkte met je knie!! En geniet er van!!! Kram och kyss Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Ilse

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 44791

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 23 December 2015

Pizza en gado gado

17 Januari 2011 - 23 April 2011

Colombia en Midden-Amerika

28 November 2009 - 25 Februari 2010

Zuid-Amerika

01 Februari 2005 - 31 Juli 2005

Uitwisseling Padova

Landen bezocht: