Finalmente.... - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu Finalmente.... - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu

Finalmente....

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

16 April 2005 | Italië, Rome

CIAO TUTTI!!!

Ja, ik leef nog steeds (ook al is het ruim een maand heel stilletjes geweest op deze site) en heb het ook nog steeds erg naar mn zin hier in padova! Alleen....dat 'ongelukje' heeft toch nog wel het een en ander met zich meegebracht. Doordat ik last bleef houden zijn er foto's van mn knie gemaakt en daaruit bleek dus dat mn meniscus kapot was en dat ik geopereerd moest worden. Die operatie stond voor 20 april, maar 'gelukkig' kwam er een plekje voor me vrij op de 7e (dag van begrafenis Paus, waarschijnlijk iemand die daar heel graag naar wilde kijken :) lucky me!). En zo ging ik dus 7 april samen met mijn vriendinnetjes om 7 uur naar het ziekenhuis voor de operatie. Was best zenuwachtig, maar na 3 uur wachten (wachten doe je hier namelijk overal!!), waren die zenuwen helemaal verdwenen. Had een mooi bed op de kinderafdeling gekregen (?) en we waren lekker Mikado aan het spelen toen de zuster me kwam halen...Kreeg een mooie witte jurk aan (Griet vond het jammer dat ze dr fototoestel niet bij zich had...). Rond een uur kreeg ik een heerlijk een prik in mn rug (waar ik niet eens zoveel van gemerkt heb, maar dat kwam misschien omdat die 'anastesista' echt een hele knappe jongen was) en toen voelde ik ineens mn benen niet meer. Was wel een heel gek gevoel. De operatie viel ook erg mee (anastesist bleef heel de tijd in de buurt) en op het tv-tje kon ik zien wat ze in mn knie aan t doen waren. Ben na de operatie een nacht in een ziekenhuis gebleven, kreeg gelukkig visite (compleet met bloemen en chocolade). Afegelopen donderdag ben ik begonnen met de 'fisioterapia'. Mn knie is nu alleen nog beetje dik, maar kan inmiddels al weer redelijk lopen, gebruik alleen nog krukken ter ondersteuning. Tot zover mijn knie...

Nu weer verder met mijn leven hier in italia..Ik ga even beginnen met het Paasweekend! Toen ben ik samen met Griet (is belgisch meisje) en mijn krukken naar Roma gegaan..En hebben we de Paus nog levend gezien (sorry herma en irene). Alhoewel hij toen al niet echt meer zo heel levend leek, was zielig om te zien. We hebben de paasmis op het Piazza San Pietro bijgewoond, wat best indrukwekkend was. Alleen de bloemen uit Nederland vielen een beetje tegen.. Omdat ik met krukken was hebben we de bus heel veel gebruikt, maar op die manier toch nog erg veel gezien. De laatse dag naar het Vaticaan Museum geweest, wat ik echt wel super mooi vond. Vooral de sixteinse kapel.
In de week na Pasen zijn Jans en haar mams hier geweest! Daar heb ik een paar hele gezellige dagen mee gehad. Lekker op Prato della Valle in de zon gezeten, dagje naar Venezia geweest. En natuurlijk heeft ook Janneke de beroemde 'Spritz' gedronken!

Ben er deze week nog weer eens achter gekomen hoeveel Erasmus studenten hier eigenlijk wel niet zijn. Woensdagavond was er een gratis 'cena' in een van de Mensa's en daar waren minstens 200 buitenlandse studenten. We hebben heerlijk (en gratis) italiaans gegeten. Was echt onwijs uitgebreid (zelfs voor de vegetariers). Voorgerecht, hoofdgerecht, tiramisu en achteraf een espresso. En was vooral ook erg gezellig. Er hing echt zo'n fijn 'erasmus-sfeertje' (om het maar een naam te geven)- Iedereen praat met iedereen, ook al ken je elkaar niet, en de voertaal is toch wel italiaans ipv engels.

Eindelijk heb ik dan ook wat foto's op mn site geplaats. Dit zijn foto's die door anderen zijn genomen, heb zelf namelijk geen digitale camera. Zo krijgen jullie dan eindelijk een beeld van hoe het er hier uitziet...

Ga proberen weer wat regelmatiger wat op de site te schrijven, na zo'n lange tijd weet ik echt niet waar te beginnen met vertellen, maar goed!

Buon fine settimana a tutti!! A presto, un bacione ILS

  • 16 April 2005 - 17:18

    Maryse:

    Jeetje zeg,moet iedereen richting ziekenhuis of dokter op uitwisseling of wat?Hoop dat t gauw weer goed gaat met je knie!Heel veel plezier!
    ciao

  • 16 April 2005 - 18:21

    Okke:

    He meis, nou aan je operatie kan ik niet tippen hoor, hoop dat je snel weer vrolijk rondhuppelt! Wel een goed excuus om op nog meer terrasjes te gaan zitten en (nog) meer aandacht van het Italiaanse andere geslacht te krijgen:-) Doe rustig aan en geniet! x okke

  • 17 April 2005 - 00:05

    Aar:

    He ils, Ow MY GOD!! wat een verhaal, hopelijk komt het weer helemaal goed met je knietje en kan je weer volop genieten van je beentjes..
    Wel leuke verhalen, je moet idd es wat meer gaan schrijven, ow, ik ga even mn masker erafhalen, want die begint nu toch wel een beetje heel erg te trekken..
    haha (owja, niet lachen), heel veel sterkte en plezier daar nog meis..
    xx

  • 17 April 2005 - 12:47

    Jasmijn:

    He lieve Ils, heel veel sterkte met je knie en ik hoop dat je snel weer goed kan lopen.
    Veel liefs en een dikke kus van mij.

  • 18 April 2005 - 08:49

    Jessie:

    Dag lieve Illie,

    Ten 1e F**K ..want ik heb net je adres aangeklikt op deze site en nu ben ik per ongeluk uit jou mailinglijst verwijderd van deze website..Wil je dat even checken!? en me evt weer opnieuw aanmelden? Ben blij dat het al beter met je gaat, hoop je snel te zien en zal je binnenkort is bellen!! TAke Care!
    Liefs from all Randolph;-)

  • 18 April 2005 - 08:51

    Jessie:

    Ps. GAAF die foto's!! Hoop dat je er nog veeeeel meer op zet!! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Ilse

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 44794

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 23 December 2015

Pizza en gado gado

17 Januari 2011 - 23 April 2011

Colombia en Midden-Amerika

28 November 2009 - 25 Februari 2010

Zuid-Amerika

01 Februari 2005 - 31 Juli 2005

Uitwisseling Padova

Landen bezocht: