Brasil! - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu Brasil! - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu

Brasil!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 Januari 2010 | Brazilië, Florianópolis

Hoi hoi,

Allereest nog een gelukkig nieuwjaar aan allemaal!
Aangezien het vandaag alleen maar regent, lijkt het mij een goed moment om jullie even op de hoogte te stellen van mijn reis. Het komt momenteel echt met bakken uit te hemel zetten, maar die regen zorgt er in ieder geval wel voor dat we in een prachtig groene en tropische omgeving zitten: Florianopolis, Ilha de Santa Catarina - Brasil. We hebben de kou van Antarctica ingeruild voor zo´n ongeveer 35 graden. Voelt wel een beetje raar om geen muts meer op te hoeven en de eerste stappen op slippers waren ook weer wat vreemd.

Na Antarctica zijn we welgeteld 20 uur in Buenos Aires geweest. Dit was inclusief een fijn weerzien met Daphne, een kleine reunie met een aantal Antarcticagangers (ja, na 1 dag al!) en een erg gezellige avond in de wijk Palermo. Op 30 december hebben we de boot naar Uruguay genomen om Oud en Nieuw in Punta del Diablo te gaan vieren. Daar kwamen we na ongeveer 22 uur reizen aan en alsof we nog niet moe genoeg waren hebben we, door verkeerde bewegwijzering, om 6 uur ´s ochtends eerst nog even een uur door dit prachtige vissers/surfers-dorpje gelopen, op zoek naar ons hostel.
Eenmaal op het strand was dit echter allemaal snel weer vergeten en vergeven en hebben we een heerlijke oudjaarsdag gehad, helaas wel zonder oliebollen. Oud en nieuw hebben we bij een schattig strandtentje gevierd. Tijdens het eten werd ineens een fles champagne in onze handen gedrukt en bleek het al bijna middernacht te zijn. Wat weinig vuurwerk, maar zeker een fantastisch begin van 2010! De volgende dag zijn we traditiegetrouw met Unoxmuts de Atlantische oceaan ingerend. Die Uruguayaanen en Argentijnen keken ons wat raar aan, geen idee waarom...

We zijn een paar dagen in Punta gebleven, niet heel veel gedaan, veel leuke mensen ontmoet. Onder andere Argentijnse vrienden van Gineke (ja ik raak haar maar niet kwijt :)), die hier ook heel toevallig vakantie vierden. En dat was maar goed ook, want we hadden onze laatste nacht geen accomodatie en konden die nacht gelukkig bij hen slapen. Maar ja, die Argentijnen gaan maar door met Fernet, zingen en feestvieren, dus de volgende dag konden we gewoon weer uitgeput de bus richting Brazilie in.

Inmiddels voelen we ons al helemaal thuis op Ilha de Santa Caterina, prachtig tropisch, wonderschone blauwe baaitjes, heerlijk water en fijne mensen. Ons hostel ligt op een (stijle) heuvel en heeft uitzicht over een mooie Lagoa (Lagoon). Dit levert ons elke dag behoorlijk wat beweging op en dat kunnen we zeker goed gebruiken. Erg gezellig hostel ook, elke avond gratis Caipirinha, en ja dat vinden wij Nederlanders interessant.

Morgenavond stappen we wederom in de bus, dit keer naar Foz de Iguazu: de watervallen op de grens van Brazilie en Argentinie. Hoop dat het goed gaat in het koude Nederland, ik hoorde dat het echt winter is?! Hierbij wat warmte,
liefs uit Brazilie

• 07 Januari 2010 - 20:00

Julia:

Ilsje, fantastisch die mooie verhalen. Ruikte zeker lekker die regen tussen al die natuur? Ga lekker door met genieten. Sterkte in de bus morgen!
    Kus!

• 07 Januari 2010 - 20:10

Glen:

Glen this is Ken! Brasillll!!!! Had in de tussentijd wat fotootjes op Daph d´r facebook gezien! Wat een paradijs! Wat vreemd dat iedereen jullie raar aankeek toen jullie de Unox nieuwjaarsduik deden! Ik snap er niets van ???!!!! Is toch de normaalste zaak van de wereld ;-) Succes met jullie busreis morgen!

kus!

• 07 Januari 2010 - 20:11

Glen:

Oja, 1x je reisverslag plaatsen is wel genoeg hoor! hehehe

• 07 Januari 2010 - 20:24

Lau:

Hai Ils,

Wat heerlijk om tussen mijn ziekzijn door je reisverhalen te mogen lezen. Het is hier zo vreselijk koud dat ik met mijn baby in mijn buik niet meer durf te fietsen. Ik kom daarom ook morgen naar je toe;)

Meis, geniet en kijk even naar de sterren! Dan komt er n dikke knuffel naar je toe van ons 3en!
    xxxx

• 08 Januari 2010 - 07:37

Sienke:

Klinkt super allemaal!
    Geniet :)
    Veel plezier bij de watervallen

• 08 Januari 2010 - 08:15

Nanette:

Ilsepilsepoepchinees, Hier inderdaad lekker winters weer, al schijnt het dit weekend wel weer tropisch te worden met temperaturen rond de 35 graden. Dus eigenlijk lijkt het hier heel erg op waar jij zit. Ware het niet dat ze hier bij de Albert Heijn nog steeds geen Mirinda verkopen. HEELAAS!
    Kus
    ps: ik slaap tegenwoordig met mn telefoon in de hand, ben super bereikbaar

• 08 Januari 2010 - 08:26

Laurien:

Ils!

Wat een mooie update, wat heb je het toch zwaar daar in Zuid-Amerika :-) Geniet er lekker van! Ik vind je verhalen erg leuk.

Dikke kus Lau

• 08 Januari 2010 - 10:41

Homie:

Die hangmat, die wil ik ook! en dan MET dat uitzicht! Geweldig, ik heb al helemaal een beeld gevormd van jullie dagelijkse wandeling omhoog, op de slippers, heerlijk! Ik kijk uit naar het volgende verhaal! Liefs aan Daphne, Eddy, Lilly en Allen!

Homie

• 09 Januari 2010 - 14:56

Nathalie:

Heeey Ilse,

Superleuk om je verhalen te lezen (en deels herkenbare plaatsen!). Als je naar Iguazu gaat en je gaat aan de Argentijnse kant logeren, moet je zeker naar Hostel Inn gaan. Dit was vroeger een driesterrenhotel, maar is omgebouwd tot hostel. Ze hebben nog steeds alle faciliteiten van vroeger, dus ook een zwembad! En dat zul je wel nodig hebben in de hitte.

Veel plezier nog en ik blijf je volgen!

XxX Nathalie

• 10 Januari 2010 - 22:07

Laura Buuf:

Hi Ils,
    Ook de beste wensen voor jou, maar dat komt volgens mij helemaal goed met een start als deze. Wat heerlijk en wat een super avonturen. Helaas geen penguins hier in koud NL, maar wel een schaatstocht, is toch wat! Genietse en tot het volgende verhaal.
    xxx