Natte voeten in Venezia... - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu Natte voeten in Venezia... - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu

Natte voeten in Venezia...

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 Februari 2005 | Italië, Rome

Ciao tutti!!!
Hier een overzichtje van de afgelopen week in Padova (Torino en Venezia)...

Vorig weekend met de trein naar Torino gegaan. Twee jaar geleden had ik tijdens mijn werk op de camping in Italia een meisje (Erica) leren kennen en die heb ik nu eindelijk na 2 jaar weer gezien! Was heel leuk om haar weer te zien en om haar familie te ontmoeten. Ze wonen net buiten Torino in de bergen. Mooi en ERG KOUD! Ze hebben me de omgeving laten zien en natuurlijk Torino.
Zaterdagavond gingen we uit met een vriendin van en haar vriendje. Eerst naar een soort italiaanse 'Dam' geweest :) en daarna doorgereden naar Torino. Toen we daar aankwamen was het 2.30 en kwamen we nergens meer binnen, dus van echt uitgaan kwam niet zoveel meer terecht.
Maandag eind van de middag weer teruggereisd naar Padova...met anderhalf uur vertraging. Mn medereisgenoten wisten me te vertellen dat dit heel normaal was en nog niet eens zo heel veel vertraging was... NICE!

Deze week moest nog even het een en ander geregeld worden zoals de verblijfsvergunningen (dit vergt heel wat tijd...). Dinsdag van 15.00 tto 17.00 was het mogelijk voor erasmus studenten om een gedeelte van de verblijfverguning te regelen en een afspraak bij de politie te maken. Er was een rij van ongeveer 30 erasmus studenten. Wat eigenlijk wel heel gezellig was. Iedereen was lekker met elkaar aan het kletsen en ik heb er daardoor ook weer vriendinnetjes bij...
Deze week heb ik ook eindelijk met mn coordinator hier kunnen spreken. Hij gaaf mij de raad de komende week gewoon lekker wat vakken te volgen (en te kijken wat ik echt leuk vind) en aan het eind van de week een keuze te maken. Heel relaxed dus!!

Op woensdagavond, wat hier de studentenavond is, kunnen studenten naar de film voor 3 euro...Heb samen met een Raquel, spaans vriendinnetje, 'Melinda e Melinda' gezien! Natuurlijk in het italiaans (alle film en tv-series worden in het italiaans ingespoken, is wel even wennen, maar aan de andere kant wel een goede manier om italiaans te leren).
We zijn ook nog met een groepje gaan salsa-dansen deze week. Ook al hadden we geen van allen salsa lessen gevolgd, we hebben heel de avond lekker gedanst en les gehad van de aanwezigen (=opdringerige italiaantjes :) die wel konden dansen.
De Sangria was ook erg lekker :)
Die avond dachten we opeens: laten we eens in Venezia gaan kijken morgen, dus zo zaten we de volgende morgen (bijna middag) in de trein naar het mooie (en natte) Venezia, wat maar een half uur met de trein van Padova is!!! Het Piazza San Marco stond gedeeltelijk onder water...ondanks dat er bruggetjes waren neergezet toch een beetje natte voeten gekregen. Was mooi om Venezia zonder al te veel toeristen te zien! We hebben lekker zonder op de kaart te kijken door venezia gelopen en veel koffie-tjes gedronken. Was echt een heerlijk dagje (zonnetje scheen!!).

Begin me steeds meer thuis te voelen. Ook in mn appartementje. Woon met een gevarieerd gezelschap samen, wat heel interessant en gezellig is. Er woont een stelletje (vriendje en vriendinnetje), een lesbienne (waarvan ik in het begin niet wist of het een hij of een zij was...en krijg deze vraag ook van alle mensen die me komen bezoeken) en verder nog 4 andere meisje (including me).

Hoop jullie weer een beetje op de hoogte te hebben gebracht :) Tot snel! (sneller dan je denkt ;)

BACIO ils

  • 26 Februari 2005 - 18:06

    Jans:

    Hey Ils!
    Wat een gezellig verhaal. Fijn dat je je al zo goed thuis voelt!
    Ik heb super veel zin om naar je toe te komen (en mijn mamsie zeker net zoveel!!)
    Kus Jans

  • 27 Februari 2005 - 11:05

    Aars:

    He Ils,
    Leuk verhaal!! Even een grappig feitje: ik heb hier een klasgenootje van je ontmoet, Alette, jaaaa, allemaal gewoon te vaag om precies uit te leggen hoe en wat. Maar we waren er gister achter gekomen dat wij allebei jou kenden, dus toen moesten we even lachen.
    Wat is de wereld toch klein he!!

    Nou, dat wassie weer, alles gaat goed hier, maar ga denk ik wel binnenkort een eigen kamertje in de stad zoeken, om mijn onafhankelijksfactor op peil te houden, haha!
    xx

  • 27 Februari 2005 - 11:40

    Netretteketet:

    Joehoeoeoeoeoeoe Ilsière!
    Wat een ontzettend saaie week heb jij achter de rug zeg! Ben blij dat wij hier in NL veel interessantere dingen meemaken ;)
    Nee super allemaal joh, blij dat je je niet verveelt! :)
    Haha ik moest lachen om die lesbiënne..
    Um ik moet zo weer gaan stoppen want Mabel staat te gillen dat ik moet eten. Oh je krijgt nu ook de gillende groeten van dr!
    Dag wijffie, ik bel je snel..
    SMAK :D

  • 27 Februari 2005 - 11:42

    Netretteketet:

    Vind het trouwens leuk dat je al zoveel foto's op je site hebt staan ;)
    HAHAHAHHAAHHAHAHAHAHHAAAA.

  • 28 Februari 2005 - 08:00

    Ron:

    Hoi Ilse,

    Als ik je verhalen lees moeten we Portugal maar schrappen en weer even bij jou langs komen. Maar we hebben net geboekt, eerst 2 weken in Zuidwesten en dan in Zuidoosten bij vriendje van mijn zus. Spreek je later!! Ron

  • 28 Februari 2005 - 21:04

    Sienke:

    heej ilse!
    leuk al die berichtjes! goed te horen dat je het naar je zin hebt.. venetie zonder toeristen?!dat is ook wel een ervaring
    xxsienke

  • 03 Maart 2005 - 17:10

    Okke:

    klinkt goed Ils, blijf genieten! Liefs uit Rusland X

  • 04 Maart 2005 - 08:37

    De Dierentuin:

    Even een dikke knuffel van Jes,Floor en de nimo"s. ( 2 dames zijn zwanger!)
    En Jes mist je geduld! want julia wordt gek van zijn vraatzucht!

    toi toi.........

  • 06 Maart 2005 - 17:55

    Michel:

    Hey Ils, Irene was vandaag in Florence!! Ben samen met haar en haar vriend, die hier woont, de stad in geweest. Was erg gezellig.. D'r vriend moest en zou echter voetbal kijken, dus die hebben we ff in een irish pub gedumpt whaha. Heb van haar t adres van je weblog gekregen. Klinkt allemaal erg goed wat je daar meemaakt!! Denk dat ik ook maar eens jouw kant op moet komen. Nou ja we bellen wel.
    Voor nu in ieder geval de groetjes uit Firenze!

    Ciao,
    Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Ilse

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 44845

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 23 December 2015

Pizza en gado gado

17 Januari 2011 - 23 April 2011

Colombia en Midden-Amerika

28 November 2009 - 25 Februari 2010

Zuid-Amerika

01 Februari 2005 - 31 Juli 2005

Uitwisseling Padova

Landen bezocht: