Spritz & veel zon in Padova... - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu Spritz & veel zon in Padova... - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu

Spritz & veel zon in Padova...

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 Februari 2005 | Italië, Rome

Buonasera lieve mensen,
Vanuit het zonnige padova weer even wat nieuwtjes! De eerste dagen in mn nieuwe kamer zijn heel goed bevallen. Heb een heerlijk bedje en de anderen zijn echt heel aardig. Zondag met een van mijn huisgenootjes door het mooie padova gewandeld (jaja netty...) en de eerste 2 kerken bezocht!! Waarvan een hele mooie: Basilica del Santo. In deze kerk was ook net een mis aan de gang, was heel leuk om te zien. Terwijl die mis bezig was liepen er gewoon allemaal mensen in en uit de kerk. Kinderen renden in het rond. En er werd gewoon lekker doorgediscusieerd (want dat doen die italianen echt heel de dag).
Afgelopen weekend ook mn eerste Spritz op. Dit is een (alcoholisch) drankje uit deze streek. Vooral heel populair onder de studenten. Tussen 18.00 en 21.00 wordt de Spritz op de Piazza's en in barretjes gedronken. De smalle straatje en piazza'a staan dan echt helemaal vol met jonge mensen (voornamelijk studenten). Het lijkt gewoon een groot cafe buiten.
Na de Spritz wordt dan gegeten (of in sommige gevallen verder gedronken...). Wij (Stefania, Nicola en Marialisa) waren zaterdagavond nog even terug naar huis gegaan om te gaan eten: zelfegemaakte pizza!! En als nagerecht zelfegemaakte pizza met NUTELLA!! Buonissimo!!!
Na de pizza nog wat gaan drinken in de stad. In een heel leuk barretje (waar ik degenen die me komen opzoeken zeker mee naartoe zal nemen...)
Hier in padova woont ook een nederlands meisje (die was tijdens haar uitwisseling verliefd geworden). Die heb ik gisteravond voor het eerst ontmoet. Was echt lekker om gewoon een avondje nederlands/engels (er waren ook wat uitwisselingsstudenten bij) te praten.

Nu ik een nieuwe kamer heb, heb ik dus ook een adres in Padova:
Ilse Ambachtsheer
Via degli Scrovegni 2A
35131 Padova -PD
Italie
Dus kom maar op met alle potten pindakaas!!

Hoop dat het goed gaat met iedereen!! En dat het stopt met regenen in nederland :) haha...
Ik ga zo de zon weer in (ook al is het niet echt warm, in de zon is het lekker).
Wilde trouwens ook nog even bedanken voor jullie berichtjes en mailtjes...leuk om te horen hoe het met iedereen gaat (blijf graag op de hoogte van alles ;)!

Tot snel, baci ils

• 15 Februari 2005 - 14:24

Suus:

Tsja pindakaas hebben ze hier ook niet, ik kan wel een beetje sneeuw opsturen, het komt op het moment tot mn knieen dus ik kan wel een beetje missen!! Have fun komende tijd en tot mails/msn's ofzo!
    Ciao, Suus

• 15 Februari 2005 - 15:53

Maryse:

ook hier geen pindakaas!Wat taco's misschien?Padova klinkt erg leuk, nog een plaats erbij voor vakantie...aleen geen geld meer als ik terugkom denk ik!
    Ciao bella (mijn enige italiaans)
    besos!

• 15 Februari 2005 - 15:59

Jordje...:

heey zus lief....mooi dat alles goed gaat daar! ivar mist j heel er!! haha...mar spreek j snel?!
    ciao kusj...j broertj

• 15 Februari 2005 - 15:59

Okke:

hey, lekker cultuur aan het opsnuiven daar! Geniet ervan, en ze hebben daar vast veel lekkerdere dingen als pindakaas en frikandellen:-( Geniet!! XX

• 15 Februari 2005 - 16:47

Sjouke:

Ciao Ilse,

Zo....dus jij hebt het (geloof ik...!?) wel naar je zin daar!Mooi zo!
    Is het lekker weer?Nou, hier ook hoor, 23 gr en strak blauw!!!!Ha..ha..(was het maar zo!)
    Nee, hier is het elke dag weer hard werken, joepie!
    Was wel leuk he, om elkaar nog even te zien op Schiphol!?Het wordt écht mooi die lounge 1, waar jij was, in maart openen daar allemaal nieuwe(mooie!) winkels.
    Hé, heb je al veel vrienden/vriendinnen daar?
    Dat uitgaan met die Spritzjes(?) lijkt me ook wel wat!!Er zit toch wel alcohol in he!!??
    Wij zijn al lekker in de gidsen voor Portugal aan het kijken, het is prachtig daar!(en heerlijke Port!!!)Heb echt zin om daar heen te gaan!!
    We gaan waarschijnlijk 3 weken.
    Nou, ik ga even voor Ivar de koffer pakken; die wil hij lenen voor naar Spanje...(vooruit dan maar he..)Hij moet morgen lekker vroeg op.....7.30 vliegen dus dan weet je t wel!
    Hé meid, veel plezier maar weer en zet m op met de Spritzjes!!!

Ci vediamo, liefs, Sjouke

• 16 Februari 2005 - 14:40

Jan:

He ilsje, je verhaaltjes lezen weg als een reisgids. smalle straatjes en piazza's ;). leuk dat het goed met je gaat. veel plezier en een hele dikke kus jan

• 19 Februari 2005 - 11:44

Diana:

Pindakaas? Ik heb drie potten Calvé.. :-) Ze hebben hier alleen Skippy ofzo.. Dat lijkt me niets.. Maarre blij dat alles goed gaat! Geniet ervan! Enne.. we contacten..xxx Diana

• 21 Februari 2005 - 14:32

Mattia:

ciao ilsje come va?io bene oggi sono andato a scuola e pensavo a quanto mi sono divertito in quei pochi giorni passati assieme!! ricordati di non prendere impegni per il 22 aprile che devi tornare a trovarmi cosi ti porto a fare un giro in moto!!!!!tranquilla noo farà freddo e quindi non avrai freddo alle (dita dei piedi) non diti ok.....you are very nice and i have been very well vhit you..feel you tomorrow.......ok have a good day

• 21 Februari 2005 - 14:32

Mattia:

• 25 Februari 2005 - 19:22

Caterina:

Lieve Ils,
    heb je m'n kaartje ontvangen? Oh en hier hebben ze wel pindakaas.. Ja, had je maar Engeland moeten kiezen he! Calvè zou trots op je zijn..
    Ik wou je alleen even een fijn weekend wensen. Schrijf je snel weer?
    xxx Cat