Yo como mucha carne - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu Yo como mucha carne - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu

Yo como mucha carne

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 December 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos,

Eén van de eerste zinnen die ik deze week op Spaanse les moest voorlezen was ´Yo como mucha carne´ (ik eet veel vlees), hoe toepasselijk :)

Hierbij een kleine update: ik ben zoals jullie merken goed en wel in Buenos Aires aangekomen. Een vliegreis van 28 uur kan ik echt iedereen aanraden. mama mia. gelukkig kwam ik er na 2 uur vliegen al achter dat het meisje schuin achter me ook naar BA zou gaan en hebben we de rest van de reis samen gemaakt. Daarnaast hadden we veel geluk met onze steward, hij vond ons schijnbaar erg aardig en bracht voortdurend lekkere, voor Business Class bedoelde, hapjes. De overstap op Atlanta werd vervolgens ook één groot feest: hier maakten we vrienden in de wijnbar, 2 amerikaanse dames, die óók naar BA door zouden vliegen. Gezellig boel dus.

Hilarisch vond ik het feit dat het bij aankomst in Buenos Aires gewoon enorm stormde: onweer en keiharde regen. Vliegangst heb ik niet, maar ik heb voor het eerst in mijn leven bij de landing toch een klein gebedje gedaan. In een half uur tijd viel er zo´n 20 tot 30 milimeter (als ik het argentijnse nieuws tenminste goed heb begrepen) en de wegen van het vliegveld naar de stad stonden volkomen blankl. Maar niet getreurdÑ: nu is het heerlijk weer en loop ik lekker op mn slippers door de stad. jullie?

Deze week verblijf ik in een appartement in Buenos Aires, waar mijn alleen Spaans sprekende huisbazin Olga ook woont. Het appartement ligt in het Microcentro aan de businessstraat van Buenosa Aires. Hier flaneren dagelijks de Argentijnse mannen in pak. Een beetje irrritant zijn ze wel en op het gebied van machismo overtreffen ze met gemak de italiaanse mannen (dacht ik dus heel wat gewend te zijn, niet dus..).
Daarnaast woon ik samen met een duitse en franse jongen en een nederlands en amerikaans meisje, echt heel HEBO weer. Huisbazin Olga heeft wat bijzondere trekjes, zo vindt ze het leuk om ons meubilair te verplaatsen en kan je bed dus zomaar ineens aan de andere kant van je kamer staab. verder gelooft ze heilig in complottheorieen en wil ze niet dat wij in haar bijzijn engels spreken. Elke avond verlaat ze gehuld in net iets te weinig kleding en een beetje te ordinaire make-up ons huis. waar ze naartoe gaat is tot noch toe een groot raadsel...

Buenos Aires is echt een heerlijke stad. doordat het zo >Europees aanvoelt heb ik alleen helemaal niet het idee aan de andere kant van de wereld te zijn. Elke ochtend ga ik dus naar Spaanse les. Smiddags vaak even slapen en dan savonds genieten van lekker eten en drinken in een van de leuke wijkjes, zoals San Telmo en Palermo. Gister zijn we naar El Cemeterio de Recoleta geweest, een soort Pere Lachaise maar dan nog indrukwekkender. Hier ligt in een van de ´zijstraatjes´ ook Evita begraven. Je zou het graf zo voorbij lopen, maar de massa toeristen die ervoor fotos staat te maken doet je toch even stilstaan.

Komende week ga ik waarschijnlijk naar Vuurland, het uiterste puntje van Argentinie. Maar het zou ook zomaar kunnen gebeuren dat ik nog een weekje blijf genieten van Buenos Aires...ik houd jullie op de hoogte,

Hasta luego,
Ilse

  • 03 December 2009 - 21:50

    Ilse Ambachtsheer:

    Eddy, Lilly en Allen maken het ook erg goed en foto´s van onze avonturen volgen!

  • 04 December 2009 - 06:42

    Netty B.:

    Lieve Ilse,

    Wat heb jij mij 's morgens om half 8 aan het lachen gekregen. Haha fantastisch. Zo te lezen maak je weer genoeg mee.

    Ik loop hier trouwens ook op m'n slippers door het pittoreske Hardinxveld, het is hier 27 graden, we kunnen wel spreken van een mooie nazomer.

    Wat je huisbazin betreft. Dat is een topexemplaar, dat hoor ik zo! Kijk met dat verschuiven van je meubels door je huisbazin uit als je dronken bent! En praat voortaan alleen nog maar engels. Dat versterkt de band met haar denk ik zo.

    Chick, geniet er lekker van. Stiekem ben ik steeds een beetje meer jaloers aan het worden. Dat maakt jouw reis nog mooier zeker?!

    Hasta la pasta. xxx Net.

  • 04 December 2009 - 09:02

    Jelle:

    Ilsuhhhhh,

    Haha, ik zie in de reacties dat de slippersgrap al is gemaakt, grrrrrr :P
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!
    Have fun daaaaaar!!!

    kus, Jelle

    ps. groetjes aan Olga

  • 04 December 2009 - 14:44

    Nanette:

    Bella,
    vroeg me even af of deze Olga ook een hangmat op haar kamer heeft.
    Tipje: j kunt gewoon zeggen yo NO como mucha carne! Take care
    kus

  • 04 December 2009 - 17:11

    Karla:

    Hé Ils!
    Ik wilde nog even zeggen: geniet ervan daar in zuid amerika! Leuk om je berichtje te lezen!
    xx Karla

  • 06 December 2009 - 12:06

    Joze:

    Hallo, Ilsje dat is weer lachen we hopen snel weer wat te kunnen lezen.GENIET er maar lekker van.hier regen en nog eens regen.KUS.

  • 06 December 2009 - 17:09

    Broer:

    Ciao zussie..:)

    heerlijk om telezen dat het zo goed gaat! maar ik had niet anders verw8 van die geweldige buitenlandsezus van mij:P.
    ik zie van zelf wel weer wat me lieve zus weer meemaakt?
    en om jou gerust testellen met mij gaat het ook nog steeds goed:P hoef je je daar niet druk om temaken:).

    xx Jord

  • 11 December 2009 - 10:56

    Corine:

    Oeh lala,

    klinkt goed! Ik hoop dat Eddy, Lilly en Allen zich koest houden en ook hier en daar een Spaans woordje meepikken! Zoals je Olga omschrijft doet ze me stiekem een beetje aan onze diva Linda denken... kan me voorstellen dat je je meteen thuis voelt!

    Dikke kus Rien

  • 14 December 2009 - 12:59

    Ken:

    Glen this is Ken!

    Kwam er net pas achter dat je iets op je blog had gezet. Moet me nog even aanmelden zodat ik ook een berichtje krijg als je weer een leuk verhaaltje geschreven hebt.
    Klinkt echt fantastisch! Leuke dingen maak je mee daar! Gaaf hoor! En ook ik maakte meteen de associatie met Linda - Olga. De manier waarop je het beschrijft ha ha!

    Geniet ervan daar in de warmte! Hier vriest het! Aan slippers moet ik dus voorlopig even niet denken.

    Kijk uit naar je volgende verhaal!

    kus Amal

  • 17 December 2009 - 12:35

    Wilma:

    Hoi Ils, waar blijft je volgende bericht nu? Je hebt het waarschijnlijk gewoon te druk met reizen. Wel geweldig Vuurland, Antarctica... Heb je wel genoeg warme kleding bij? :-)
    Ben benieuwd naar je verhalen.
    Geniet er van!!!
    xx
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis.........

28 Januari 2010

Bolivia: adembenemend en shocking

17 Januari 2010

Lama´s en black widows!

07 Januari 2010

Brasil!

29 December 2009

'There are Orcas!!!'
Ilse

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 44830

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 23 December 2015

Pizza en gado gado

17 Januari 2011 - 23 April 2011

Colombia en Midden-Amerika

28 November 2009 - 25 Februari 2010

Zuid-Amerika

01 Februari 2005 - 31 Juli 2005

Uitwisseling Padova

Landen bezocht: