HEB EEN KAMER!!!!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu HEB EEN KAMER!!!!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Ilse Ambachtsheer - WaarBenJij.nu

HEB EEN KAMER!!!!!

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 Februari 2005 | Italië, Rome

Ciao!!
Na een weekje zoeken heb een leuke kamer gevonden!! Echt heel fijn!! Hij is heel erg centraal gelegen (5 min station en 5 min naar centrum) en kost niet al te veel voor een single room in Padova! Ga zo verhuizen...
Stefania (mn buurmeisje in de Guest House) gaat me gelukkig helpen. Zie nu al op tegen de trap die ik op moet met die zware koffer van mij ;)
Heb het tot nu toe erg naar mn zin. Merk wel dat ik s'avonds echt moe ben van het communiceren in het italiaans. Heb tot nu toe vooral Italiaanse studenten ontmoet (Stefania sleept me echt overal mee naartoe...). We eten vaak met vrienden van haar. En dan is het echt een onwijs lawaai aan tafel. Al die italianen praten door elkaar heen en daarnaast staat ook de tv aan :)
Heb sinds de 2de dag dat ik hier ben ook een fiets (overgekocht van Nederlands meisje die hier t eerste semester was). Die is me al goed van pas gekomen met kamers zoeken...is toch makkelijker en sneller om te fietsen, dan constant van de ene kant naar de andere kant van de stad te lopen. Mn fiets is echt heel cool: geel met rood, en hij maakt nog muziek ook :)
Heb zondag mn eerste feestje met exchange students! Lijkt me leuk om ook wat andere studenten te ontmoeten, naast de italianen!
Heb nu overigens nog 2 weken totdat de lessen beginnen. De komende week ga ik gerbuiken om alles te regelen voor de universita...(inschrijven etc...). En natuurlijk ga ik mn kamertje even gezellig maken. En padova(en omgeving) verder verkennen.
De kamer is trouwens in een studentenhuis met 6 italiaanse studenten! Goed voor mijn italiaans!! We hebben daar ook een grote woonkamer en keuken. In tegenstelling tot hier in de Guest House. Je hebt hier alleen je kamer, maar geen plek om te koken. Dus alle studenten die hier voor langere tijd wonen hebben zo'n electrisch kookplaatje en de afwas wordt in de badkamer gedaan :)
Dit was het weer even...ga verder mn spullen pakken en dan verhuizen!! A presto! baci ils

  • 12 Februari 2005 - 08:30

    Netje:

    Nou meissie.. dat klinkt allemaal super leuk! Vooral je fiets! haha. Hé super joh, van je kamer! Zo centraal.. Kan me voorstellen dat je graag ook wat andere mensen leert kennen zodat je niet alleen op je Italiaans aangewezen bent (al is dat wél heel goed voor je :) )
    Oja GroteBozeRodeViezeTim vroeg nog naar je adres (jaja heb hem gisteravond gezien) want Valentijnsdag zit er weer aan te komen en hij zit al een halfjaar te dichten. Wellicht kun je hem even uit de brand helpen. KOM MAAR OP MET DAT ADRES! :D
    Ehm ik ga even genieten van het weer hier. Want echt, Ils, als er iets is dat je wel móet missen is dat het wel. Heerlijk harde windstoten met bakken regen erbij. Beter kan het niet!
    Fijn weekend meissie.. Oh ja we (Jan, Laura (ze zijn nog niet getrouwd hoor) en friends) gaan vanavond naar de Now & Wow, heb er zin in!!!
    En S. is op wintersport, dus die zie ik even 2 weken niet. Maar.. heb wel héél veel zin om op vakantie te gaan!!!

    Nou ik ga stoppen, doeidoei!! xx net.

  • 12 Februari 2005 - 16:08

    Maryse:

    He Ils, klinkt allemaal supergaaf zeg, enne dat italiaans praten is goed voor je hoor. Ik praat hier veel te veel engels, maar dat krijg je als je vrienden bent met een amerikaanse en Anna dat duits meisje van HEBO.Succes met het verkennen van de stad, en ben benieuwd naar fotos!

  • 12 Februari 2005 - 23:12

    Gesa In Mexico:

    Heeee Ils!
    Leuk dat het goed gaad met jij in Italie! Ben al benieuwt jullie (Irene's en jouw) Italiaans in Den Haag te horen... ik ga hier alles vergeten, want ik praat alleen Spaans en Engels (en ja, Nederlands met Anggreini (goede oefening:)) en soms Duits met andere Duitse studenten hier). Maar goed, met het Spaans is het alweer wel beter dan 1, 2 weken geleden... ik mis alleen de Italiaanse versie van pasta hier! Maar goed, het mexikaanse eten is ook wel leuk (niet ZO viel keuze voor vegetariaanse mensen, maar tasty:)) en als wij tijdens de week koken komt er heel vaak ook pasta op;) Tot snel, gesa

  • 14 Februari 2005 - 06:24

    Wilma:

    Hé Ils,

    Gefeliciteerd met je nieuwe kamer. Krijgen we het adres ook nog? Het klinkt dat je je daar alweer helemaal thuis voelt. Leuk hoor! Geniet nog maar ff van je vrije weekjes.

    Groetjes
    je tante

  • 14 Februari 2005 - 06:58

    Ron:

    Is het al weer voor op het terras? Sjouke en ik kunnen deze deer waarschijnlijk niet komen omdat we naar Portugal MOETEN! Vrindeje van mijn zus woont daar. Later!! Ron & Sjouke

  • 14 Februari 2005 - 19:31

    Marije:

    hej! leuk om te horen dat het zo goed gaat! lijkt me erg moeilijk; de hele dag italiaans praten maar zo leer je het wel heeeeeeeel goed. het is hier ontzettend vies weer maar verder gaat het goed; ben ook net verhuisd en woon nu in een mooie kamer :) tot hoors!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Ilse

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 44846

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 23 December 2015

Pizza en gado gado

17 Januari 2011 - 23 April 2011

Colombia en Midden-Amerika

28 November 2009 - 25 Februari 2010

Zuid-Amerika

01 Februari 2005 - 31 Juli 2005

Uitwisseling Padova

Landen bezocht: